تصویربرداری هوایی (هلیشات) رو از کجا شروع کنیم

 

 

سلام و عرض ادب 

یکی از سوالات همیشگی علاقه مندان به صنعت تصویربرداری هوایی (هلی شات) این هست که از کجا باید شروع کنیم ؟

آیا نیازی هست به آموزش آکادمیک ؟ 

قبل از اینه وارد موضوع بشیم باید خدمتتون عرض کنم که کلا در دنیای امروزی شما تمام آموزش ها رو میتونید از فضای مجازی ببینید و هیچ نیازی نیست به آموزش آکادمیک . اما این نکته هم هست که در هیچ حوزه ای هیچ کسی حاضر نیست مهارت یا دانشی که با تحقیق و تجربه کسب کرده رو رایگان به شما آموزش بده ! حتی خود شما هم قطعا در حوزه کاری خودتون همین الان مهارت هایی رو دارید که قطعا بدون هزینه حاضر به آموزش دادن آنها نیستید . پس این موضوع رو همیشه در ذهن خودتون بدونید که آموزش های رایگان هیچ موقع کامل نیست .

برای شروع کار تصویربرداری هوایی(هلی شات ) ابتدا بایستی ببینید قرار است در چه فضای کاری وارد شوید ، شاخه های تصویربرداری هوایی عبارتند از : 

- تبلیغات

- مستند 

- سینما و تلوزیون 

- کلیپ عروس

بعد از اینکه با خودتون مشخص کردید میخواهید در چه فضایی کار کنید ، مسئولیت بعدی شما مشخص کردن مقدار بودجه ای هست که میخواهید برای تهییه وسیله پرنده ( پهپاد مورد نظر) کنار بذارید .

پیشنهاد ما در حال حاضر برای کسانی که میخواهند در حوزه تبلیغات ، مستند و ودینگ( کلیپ عروس) فعالیت کنند ، پرنده Mavic Air2s هست که الان پک کومبو اون حدود قیمت 51میلیون تومان هست .

اگر از نظر مالی مشکلی نداشتید میتونید پرنده Mavic 3 پک کومبو هست که حدود قیمت اون 80 میلیون تومان هست . 

برای ورود به عرصه سینما ، به دلیل اهمیت  بالا بودن کیفیت تصویربرداری ، از پرنده های حرفه ای تر استفاده میشه مثل inspire  یا حتی پرنده هایی که قابلیت حمل دوربین های سینمایی رو دارند که در بلاگ دیگری مفصل راجع به آنها صحبت خواهیم کرد .

بعد از انتخاب مسیر حرکت و انتخاب پرندتون ( هم میتونید بخرید و هم اجاره کنید ) شما بایستی حتما پلاک بگیرید برای اون و دومین حرکتتون شرکت در دوره های خلبانی پهپاد هست که حتما حواستون باشه مجوز رسمی داشته باشند تا بتونید بعدا از مدرکتون استفاده کنید . 

شما بعد از مراحل بالا وارد این عرصه ( تصویربرداری هوایی یا به اشتباه هلی شات ) شده اید اما برای اینکه بتونید کار بگیرید زود هست و در واقع شما هنوز چیزی از تصویربرداری هوایی نمیدونید و لازمه اون شرکت در دوره تصویربرداری هوایی هست . معمولا افراد زیادی در دوره تصویربرداری هوایی شرکت نمیکنن و دلیل کم کار بودن آنها هم همین هست چون همانطور که میدانید در عرصه رسانه ای حرف اول رو نمونه کار خوب میزنه و  برای اینکه شما به تولید نمونه کار خوب برسید یا بایستی حداقل چند سالی کار کنید تا برسید به حد یک تصویربردار حرفه ای  ، در نتیجه پیشنهاد ما این هست که حتما در دوره تصویربرداری هوایی شرکت کنید تا هم با حرفه ای ها در ارتباط باشد و هم بتونید از تجربیات آنها استفاده کنید.

ممنون که وقت گذاشتید و این مقاله رو مطالعه کردید .

حتما نظرتون رو درباره این مقاله برامون بنویسید .

  لینک ویدئو آموزشی

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید