چجوری مجوز پرواز پهپاد(هلی شات) بگیریم ؟ از کجا باید مجوز پرواز پهپاد(هلی شات) بگیریم ؟ چرا باید مجوز پرواز پهپاد (هلی شات) بگیریم؟

 

سلام

در سال های اخیر کاربران پهپاد های غیر نظامی بسیار افزایش پیدا کردند و همچنان با توجه به گسترش علم و تکنولوژی در حال افزایش اند . حال با توجه به این امر که پهپادهای غیر نظامی هم میتوانند فعالیتهای نظامی داشته باشند از این حیث کنترل این حجم از کاربر کار نیرو های امنیتی را خیلی دشوار میکند و به همین امر قوانینی وضع شده است تا این کاربران کنترل شوند و هم آنان بتوانند فعالیت داشته باشند و هم نیرو های امنیتی به مشکل نخورند .

در کل دنیا نیزبه همان دلیلی که ذکر کردیم قوانینی وضع شده است که در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هست . در این مقاله میخواهیم در مورد نحوه اخذ مجوز پرواز در ایران صحبت کنیم .

کلا در نظر داشته باشید در هر نقطه ای از ایران که میخواهید پرواز کنید  بایستی مجوز بگیرید و این الزامی است .

در بعضی از موارد افرادی که تجربه کمی در این حوزه دارند و تا کنون آموزشی ندیده اند بدون اخذ مجوز پرواز میکنند که برای خودشان مشکل ایجاد میکنند و در مرحله بعدی برای سایر فعالین مشکل پیش میاید ، مثال آن هم پرواز سال 96-97 در نزدیکی خیابان ولیعصر تهران بود که بعد از اون اتفاقات تا مدتها دریافت مجوز بسیار سخت بود و عموما به کاربران پهپاد به چشم جاسوس نگاه میکردند و خداروشکر الان خیلی راحت شده و دیگه کاربران پهپاد با این موانع رو به رو نیستند .

در دوویدئو زیر به کل آموزش داده شده است که چگونه مجوز بگیرید ، اما به طور خلاصه شما یا باید از ارگان های دولتی درخواست مجوز بدید ( که حتما هم باید پروژه برای خود آن ارگان باشد ) یا از طرف شرکتهایی که مجوز عملیات پهپاد از سازمان هواپیمایی کشوری دارند درخواست بدهید . لیست این شرکتهای خصوصی که دارای این مجوز هستند را بایستی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کنید .

با توجه این که شرکتها خصوصی هستند ممکن است با شما کار نکنند که خب طبیعی هم هست چون مسئولیت کار شما از نظر امنیتی با آنها هست ، اما نا امید نشوید و با شرکتهای مختلف وارد مذاکره شوید و یا میتوانید خودتون شرکت پهپادی ثبت کنید و مجوز عملیات پهپاد بگیرید برای خودتون و شرایط دریافت آن را میتوانید وارد سایت سازمان هواپیمایی کشوری بشید و داخل قسمت پهپاد ها و cad9060 مشاهده کنید . 

 

 

برای آموزش نقشه حریم حوایی کلیک کنید . 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید